close

Aku suka dia,是馬來西亞歌手Ainan Tasneem2013寫的第一首歌,

歌詞直白得很可愛,一把吉他彈出愛情原本的樣子,一首歌包含著少女的相識、愛戀、糾結與歡喜。

簡單而又深入人心,這是我對它的評語。

 

Lyrics :

Aku lihat dia disana

我看到他在那裡


Aku ingin mendekatinya

我想要靠近他


Aku cuba menghampirinya

我嘗試接近他

Lalu aku menyapa dia

然後我跟他打招呼

 


Dia pun membuka bicara

他開始回應我

Dan aku mulai mengenalnya

然後我開始了解他

Kita mulai bermain mata

我們開始試探彼此的眼神

Mula timbul rasa bahagia

開始產生了幸福的感覺

 


Bila dia, mendekati diriku

當他向我靠近


Hatiku rasa sesuatu

我的心裡也產生了某些感覺


Bila dia, senyum pada diriku

當他對我微笑


Hatiku rasa tak menentu

我的心不再平靜了

 


Kekadang hati ku bertanya

有時候我的心在問


Adakah dia dah berpunya

是否已經被他佔據


Kerana diriku berasa

因為我感覺到


Aku jatuh hati padanya

我墜入了愛河之中

 


Aku ingin memilikinya

我想要見到他

Aku ingin menjaga dia

我想要保護他


Aku ingin mencinta dia

我想要愛著他

Aku ingin hidup dengannya

我想要和他一起生活

 


Bila dia, mendekati diriku

當他向我靠近


Hatiku rasa sesuatu

我的心裡也產生了某些感覺


Bila dia, senyum pada diriku

當他對我微笑


Hatiku rasa tak menentu

我的心不再平靜了

 


Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya

或許我也想和他見面

Untuk meluahkan rasa

直到說出我的感覺

Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja

或許我只是想保持沉默

Menunggu cinta darinya

等待著他的愛吧

Ku terima satu nota darimu

我收到了你的一封信

Yang tertulis 'Aku suka kamu'

寫著'我喜歡你'

 


Bila dia, mendekati diriku

當他向我靠近

Hatiku rasa sesuatu

我的心裡也產生了某些感覺

Bila dia, senyum pada diriku

當他對我微笑

Hatiku rasa tak menentu

我的心不再平靜了

 


Akhirnya kini ku kan mampu ceria

終於 現在 我能夠振作起來

Diriku sangat gembira

我很愉快

Akhirnya kini, aku mulai bahagia

最後 現在,我開始感受到了幸福

Menerima cinta darinya

從他身上得到了愛


Aku suka dia

我喜歡他

 

 

 

謝謝看到這裡的你,如有錯誤可以在下方留言跟我說喔

因為這個語言我也還在自學狀態中

喜歡我的翻譯可以在下方留言建議或鼓勵,我會非常感謝!!!!images.jpg

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    Lynn_阿凌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()